IDZIE ZIMA
Zima "po krakowsku" - czyli zestaw do ćwiczeń funkcji wzrokowych, przetwarzania linearnego, czytania sylabowego i programowania języka. Jeżeli potrzeba Wam czegoś więcej, dajcie znać, opracuję więcej! :)
NA ROZGRZEWKĘ - SEKWENCJE/RYTMY
Ułożóne zgodnie z narastaniem poziomu trudności - od najprostrzego naśladowania (czyli uzupełnij poniżej tak, by było identycznie), przez kontynuowanie rozpoczętych sekwencji (uzupełnij ostatnie dwa bałwanki) po uzupełnianie brakujących elementów.
SYMULTANICZNO-SEKWENCYJNA NAUKA CZYTANIA
Kolejny krok to czytanie sylabek. Po wycięciu kwadracików możemy:
- wyszukiwać par identycznych paradygmatów i odczytywać je
- zagrać w MEMORY
- naśladować sekwencje (układamy np. MA MU MI, a dziecko ma pod spodem ułożyć identyczną sekwencję)
- doskonalić pamięć symultaniczną i sekwencyjną (terapeuta ma swój zestaw sześciu paradygmatów, dziecko swój; dorosły układa np. ME MO MY, następnie zakrywa tę sekwencję, a dziecko ma za zadanie ułożyć identyczną ze swojego zestawu)
- układać zdania, np.: PEPA MA MAPY, PIPI MA MOPY, MY MAMY PUMY itd. Dla starszych dzieci paradygmaty zamknięte do zdań z wyrazami: EMMA, APAP itp.
Dla bardziej zaawansowanych - odczytywanie zdań i ich przepisywanie. Po prawej stronie są sylabki, któe możemy rozciąć i układać - ze wzorem zdania przed dzieckiem lub bez niego, jeżeli zdoła zestawić cząstki samo.
PROGRAMOWANIE JĘZYKA
Na nieco wyższym poziomie zaawansowania będzie dopasowanie przystających do kontekstu dopełnień. Z podanych przykładów - JAJA, RYBY, LODY, ROGALE - można zachować pewną dowolność, np. EMILA POSOLI... JAJA lub RYBY. To samo dotyczy czasownika (U)GOTUJE. Nie UGOTUJE jednak lodów czy rogali, więc musimy być czujni :)
WASZA INWENCJA TWÓRCZA :)
Na koniec przygotowałam małe "bazy" do wypełnienia - czy to paradygmatami, czy cyframi z układem kostki do gry, czy kształtami do odwzorowania...
Zaszalejcie :)
Dzięki . Wszystko super pomocne w codziennej pracy z dzieckiem.
OdpowiedzUsuń