MINIMEBELKI W TERAPII

To miły moment, kiedy upodobanie do drewnianych zabawek i rzeczy na tyle malutkich, by mobilizować chwyt trójpalcowy, znajduje swoje spełnienie w sklepie :) Minimebelki doskonale sprawdzają się w przypadku terapii ORM, jak i ASD, afazji, oligofazji czy kontynuowania Nauki Czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną. Dla każdego - oczywiście - opracowujemy wersję indywidualną, dostosowaną do możliwości, a ta zabawka umożliwia tworzenie takowych na pęczki!


CO JEST W SZAFIE?


 Fela jest pamiątą po jednej z Kinder Niespodzianek, więc możecie sobie wyobrazić, jak malutka jest ta szafa :) Czasami trudno jest powstrzymać dziecię od spontanicznie ciekawskiego otwierania mebelka i sprawdzenia, co się kryje w środku. U mnie znalazły się pompony, piórka (do wykorzystania również przy ćwiczeniach oddechowych!) i pietruszka. 
Dla spostrzegawczych - wszystkie nazwy mobilizują wargi w nagłosie :)


CO MA FELA?


Napisy drukujemy lub samodzielnie zapisujemy na sztywnej kartce/kartonie. Możemy zastosować dwie formy - najpierw układamy napis i zgodnie z nim dziecko układa przedmioty lub odwrotnie - najpierw ustawiamy zabawki, a dziecko tworzy stosowne zdanie.


  

LICZBA POJEDYNCZA - LICZBA MNOGA

 Nie bez powodu część akcesoriów jest podwojona. To dobra okazja do ćwiczenia użycia liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników. Jeżeli programujemy język, proponuję podzielić się z dzieckiem zabawkami i dodatkowo wprowadzać uzupełnianie zdań z podziałem, np. "FELA MA... A PANI MA...". Zadawanie pytań i odpowiadanie na nie: "KTO MA POMPONY? PANI CZY FELA?" "CO TY MASZ?

NAZYWANIE CZYNNOŚCI, CZYTANIE

Inne zastosowanie, to urządzenie mieszkanka - tym razem dla Poli i Bola. Jeżeli dziecko nie czyta, bez problemu możemy się "pobawić" w ten sposób, że dorosły wskazuje czynność, np. POLA ŚPI, a dziecko ma ustawić laleczkę w adekwatnym miejscu. Dla czytających przygotowałam też krótkie zdania, które dzieci mają ułożyć z rozsypanki wszystkich wyrazów. 


  Powoli zwiększamy trudność i tworzymy zdania nieco bardziej rozbudowane. Taka wersja może być dla niektórych pociech jeszcze zbyt zaawansowana, więc pamiętamy o dostosowaniu poziomu do możliwości!
  



WYRAŻENIA PRZYIMKOWE


Szafka jest tak skonstruowana, że możemy coś drobnego położyć POD, PRZED, NA, OBOK, ZA... Do wyboru do koloru :) Orientacja przestrzenna i rozumienie przyimków mają okazje być usprawniane!


PAMIĘĆ SŁUCHOWA, PAMIĘĆ SEKWENCYJNA


Silikonowy zestaw: sowa + rękawica przydają się do doskonalenia pamięci. Możemy ją ćwiczyć nawet bez tych dodatków, ale nierzadko to one są kluczowym mobilizatorem do działania :) 


 Dziecko otrzymuje "magiczną rękawicę", przy pomocy której ma wręczać to, czego chce sowa. Najpierw pojedynczo, zachędamy do powatrzania nazw podawanych obiektów, zdań typu: "SOWA MA/DOSTAŁA...". Stopniowo zwiększamy liczbę nazw podawanych w jednym zdaniu.


Udanych LOGOSowich zajęć! 

Komentarze