Z MASZYNISTAMI W TLE
Dzień maszynisty, wypadający 16. września, to dobry pretekst, by zaproponować zabawy w tematyce pociągowej. Przygotowane pomoce umożliwią doskonalenie: analizy i syntezy wzrokowej, kontynuowania sekwencji, układania szeregów, różnicowania głosek /s-sz/, nazywania czynności, wykonywania ćwiczeń lewopółkulowych. oraz ćwiczeń grafomotorycznych utrwalacjących kierunkowość od lewej do prawej.
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
Ci, którzy korzystali z zestawu z Dnia Czekolady, znają zasady. Mamy ramki i obrazki pocięte na puzzle. Złożenie takich w całość jest bardziej wymagające niż układanie klasycznych puzzli, które sygerują połączenia swoim kształtem.
SZEREGI I SEKWENCJE/RYTMY
Na rozgrzewkę układamy wycięte obrazki pociągów - od najmniejszego do największego i od największego do najmniejszego:
Następnie kontynuujemy sekwencje wzrokowe, wklejając po dwa obrazki w każdym rzędzie:
CZYNNOŚCI
Rozumienie pytania "Co robi?" to nie lada gratka dla nie jednego dzieciaczka na terapii. Możemy poćwiczyć z następującymi przykładami:
RÓŻNICOWANIE GŁOSEK
Dziecko wycina, terapeuta czyta, dziecko wybiera - syczy czy szumi?
GRAFOMOTORYKA
Chwyt, obsługa nożyczek, kierunkowość od lewej do prawej. Proszę bardzo:
ĆWICZENIA LEWOPÓŁKULOWE
Dokładam szablon do ćwiczeń lewopółkulowych. W wagonach możemy wpisać samogłoski, sylaby, wyrazy do przepisania/ułożenia przez dziecko. Mogą to być również kształty, znaki - do wyboru, do koloru!
Komentarze
Prześlij komentarz