WALENTYNKI CZ. II
1. Akcja - motywacja
Proponuję 2 zestawy motywacyjne.
Pierwszy przygotowałam jeszcze w zeszłym roku.
Zaczynamy od wyboru buzi, która najbardziej przypomina jego własną :)
Za każde dobrze wykonane zadanie, dziecko przyczepia zalaminowane serce na swoją tabliczkę. Przeliczanie i automatyzację ciągu cyfr staram się "wcisnąć", gdzie tylko to możliwe. Zaczynamy więc od przeliczenia kropek (z klej-gumy), do których należy przycisnąć odznaczenia. Kiedy dziecko już wie, ile zadań go czeka, wybiera swoją nagrodę. Uwzględniwszy upodobania dzieci, daję do wyboru: naklejki, karty SuperZwierzaków (tak, wciąż jeszcze mają wzięcie!) lub wybraną przez siebie grę planszową.
Mały mówca decyduje i przechodzimy do wykonywania zadań = zdobywania serc!
Drugi pomysł oznalazłam na portalu TpT:
Podobnie, jak w wersji dyniowej (opisanej w poście MOTYWATORY: https://logosowa.blogspot.com/2018/01/motywowatory-cz-i.html ), można dokarmiać naszego walentynkowego potworka kulkami z waty, przy pomocy szczypiec kuchennych.
Inne pomysły? :)
2. Kategoryzacja
Potrzebujemy kolorowych kartek, kleju, słomek i artystycznych dziurkaczy lub nożyczek.
Zaczynamy od wycięcia serduszek - w różnych rozmiarach i kolorach. Bardzo pomocne są przy tym dziurkacze, gdyż w krótkim czasie mamy gotowe równe, niezliczone kształty confetti.
Dziecko rozdziela wszystkie serduszka na grupy - według kształtu i koloru.
3. Serduszkowo-oddechowo
Dziecko wycina swoje duże serducho z kartki i kładzie je przed sobą na stoliku. Następnie otrzymuje słomkę i, wciągając największe sreduszka w confetti, przenosi je na samodzielnie wycięte serce.
Serduszka przykleja i ma gotową logopedyczną pracę plastyczną! Można każde serduszko przyklejać osobno, albo posmarować duże serce klejem i na linii układać małe.
4. Zakochane sekwencje
Skoro już tyle ich mamy, to wykorzystajmy również do układanek!
Na początek dziecko odtwarza zaprezentowaną przez nas sekwencję. Możemy usprawniać palec wskazujący lub chwyt szczypcowy.
Na początek dziecko odtwarza zaprezentowaną przez nas sekwencję. Możemy usprawniać palec wskazujący lub chwyt szczypcowy.
Można również wykorzystać posłodyczowe akcesorium :)
Następnie kontynuuje rozpoczęty szereg, przy pomocy pozostałych serduszek confetti:
Komentarze
Prześlij komentarz